یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
سی

حوزه/ معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه حزب الله با استفاده از سرمایه اسلامی خودش را باز تولید می کند، گفت: امیدواریم با توجه به اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه درجریان می باشدزمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمجید اشکوری معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و تحلیل و بررسی آخرین تحولات جبهه مقاومت که با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، روحانیون و ائمه جماعات مساجد کاشان، آران و بیدگل و نطنز در حسینیه نخل سره فره کاشان برگزارشد.به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرچه در توان داریم باید در جهت مبارزه با استکبارجهانی به کارگیریم اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه اصلی طلاب و روحانیون جهاد تبیین می باشد.

معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه جریان نهضت شیعی از ابتدای حرکتش تا امروز دارای سرمایه معرفتی ،معنوی ، اخلاقی و ساختاری است گفت: سرمایه ای که امروز در اختیار نظام ولایی و مردم سالاری دینی قراردارد برآمده از نظام معرفتی ارزشی و اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری به سرمایه الگویی نظام اسلامی ایران که امام راحل در وصیت نامه اش عنوان کرده اشاره کرد و افزود: در سرمایه الگویی مجاهدت نظام اسلامی افتخار می کنیم که امیرالمومنین(ع) ،حادثه عاشورا ، صحیفه سجادیه ، شیخ مفید ،شهید اول ، ثانی و... را داریم.

معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) تنها راه نجات بشریت از مشکلات را استفاده از سرمایه الگویی نظام اسلامی ایران دانست و افزود: ما با پشتوانه الگویی نظام اسلامی با دنیا صحبت می کنیم که اگر با عقلتان به سراغ سرمایه هایی که ارائه می کنیم رجوع کنید مطمئنا به نجات دسترسی پیدا می کنید.

وی با بیان اینکه سرمایه های الگوی نظام اسلامی به ما قدرت باز تولید می دهد، گفت: هرحادثه ای که اتفاق می افتد و می خواهد جریان شیعی را کنار بگذارد ما مجدد این توانایی را داریم که خودمان را باز تولید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان اینکه در هنگام بازتولید ها نه تنها دچار مشکل نمی شویم بلکه قوی ترمی شویم گفت:جریان امیرالمومنین(ع) ، صلح امام حسن(ع و حادثه عاشورا همین گونه است که بتوانیم به انقلاب اسلامی برسیم.

وی تصریح کرد:هرچقدر نظام استکباری برای ما ایجادمشکل می کند و مانع سر راهمان می گذارد به جای اینکه ضعیف شویم، ضربه می خوریم ولی قدرت باز تولیدبسیار بسیار بالایی داریم.

معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه با این باز تولیدها قدرت بیشتری پیدا می کنیم گفت: براساس این قدرت بیشتر توان مان برای مبارزه با جریان استکبار و شیطان بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه درباز تولید جنگ شناختی القاء دشمن بر نداشتن قدرت بازسازی هایمان شکل می گیرد گفت : وقتی سید حسن نصرالله را به شهادت میرسانند بعضی ها می گویند کار شما تمام شد و نمی توانید خودتان را بازسازی کنید در حالی که نمی دانند به راحتی حزب الله می تواند با استفاده از سرمایه الگویی اسلامی خودش را باز تولید کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان اینکه نظام استکبار بدون سلطه برمناطق جهان خصوصا خاورمیانه نمی تواند ابرقدرت شود، گفت: استکبار عقیده دارد اگر کشوری در منطقه خاورمیانه سلطه زندگی کند و بقیه ابزار قدرت ساز را فراهم کند سریعا تبدیل به یک قدرت فرا منطقه ای و ابر قدرت می شود و می گویند نباید هیچ کشوری در این منطقه صاحب قدرت شود، لذا نقشه خاورمیانه جدید را برایمان می کشند برای اینکه صاحب قدرت نشویم می گویند، ایران ، ترکیه ، عراق و افغانستان به چند نقطه تقسیم شوند.

وی با بیان اینکه هرکشوری در خاورمیانه ابزار قدرت ساز را داشته باشد تبدیل به قدرت منطقه ای و بعدبه یک ابرقدرت می شودگفت: امیدواریم با توجه به اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه درجریان می باشدزمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج)بشود.

معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بعداز انقلاب اسلامی جریان نهضت شیعی با استفاده از سرمایه های معرفتی ، معنوی ، الگویی و ساختاری در منطقه تولید قدرت می کند و برای ابرقدرت ها قابل تحمل نیست گفت : ایران اسلامی اگر در منطقه خاورمیانه ابزار قدرت ساز را نداشت حتما مورد تهاجم نظامی قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی می خواهند ما را از سرمایه های قدرت باز تولید مان ناامیدکند و فکر بزرگ شدن را از ما بگیرد گفت : دشمن با انواع جنگ های شناختی به جامعه القا می کندکه نمی توانیدصاحب قدرت شوید، لذا روحانیون برای جامعه باید توضیح بدهند که کجا واقع شده ایم چه امکانات و سرمایه هایی داریم و با این امکانات به کجا می رسیم.

معاون ارتباطات علمی و فرهنگی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) سیاست بازدارندگی برون گرا، درون گرا و ترکیبی را سه نوع سیاست بازدارندگی در دنیا عنوان کرد و گفت :هرکشوری یکی از این سیاست های بازدارندگی ها را باید انتخاب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha